Saturday, August 29, 2009

Pertama Ramadhan

Assalamualaikum..Salam Ramadhan Mubarak buat semua..

Alhamdulillah..saya masih lagi diberi kesempatan oleh Allah yang Esa untuk terus bernafas dan melalui sekali lagi bulan yang cukup mulia iaitu Ramadhan..Hamdan Lillah..

Da lama sangat tak update blog..sejak dari sampai ke malaysia..xda lagi entry baru..masa dan peluang tak berapa mengizinkan..sejak balik dari mesir..kandungan saya da mencecah 7bulan..alhamdulillah waktu tu saya masih kuat untuk bejalan..menikmati keindahan dan kelazatan makanan mesia..makan segala yang didamlan dari mesir lagi..alhamdulillah..nikmat makan yang dikurniakan Allah swt..

Tapi..bila kandungan da mencecah 8bulan..saya makin semput untuk bejalan..cepat letih n mengah..kaki dan tangan semakin membengkak..kalau waktu kahwin size cincin saya adalah 7 tapi bila masuk 8bulan jari saya dah bertukar ke size 10..dan bila da 9 bulan size 10 pon dah x muat lagi..kasut size 4 da jadi 6..memang bengkak yang amat ketara..malam2 pon tidur xpenah nyenyak..semua kesusahan ni la yang ditanggung oleh kebanyakan para ibu mengandung..bila saya merasainya sendiri..maka tidak hairanlah syurga terletak di bawah tapak kaki ibu..pengorbanan membawa bayi dalam kandungan bukan satu perkara yang mudah..bukan perkara yang menyenangkan..penuh dengan ujian,dugaan..disitulah terletak kasih sayang seorang ibu..sanggup bersusah demi anak yg dikandungnya..moga lahir dari rahim saya mujahidah solehah yang mampu mengembalikan sinar Islam..ameen..

Bila da lama tak menulis..maka banyak la yang da di luar topik..MyEm0.ComSebenarnya dalam entry kali ni..lebih berkisarkan kepada bulan ramadhan..penghulu segala bulan..masih belum terlewat saya rasakan untuk mengucapkan salam ramdhan buat semua..moga dengan kehadiran ramadhan dapat menjadi madrasah terbaik untuk mendidik hawa nafsu kita..moga amalan yang kita tingkatkan pada bulan ni..tak terbehenti dan berakhir pada syawal yang akan tiba..kita masih dalam fatrah 10ramadhan pertama iaitu rahmat Allah mengiringi hari2 kita..moga kita tak pernah berputus asa dengan rahmatNya..

Alhamdulillah..
Ramadhan kali ni memberi pengalaman pertama kepada saya..Ramadhan pertama bergelar seorang isteri..Ramadhan pertama yang bakal menukar status saya kepada seorang ibu(ulya dijangka lahir pada 18 Ramadhan nanti..doakan yg terbaik ya)Ramadhan pertama bergelar menantu..Ramadhan pertama berpuasa di rumah mertua..Dan alhamdulillah..walaupun saya tengah sarat mengandung ketika ini..Allah masih beri kekuatan untuk meneruskan ibadah puasa..alhamdulillah..doakan agar saya terus diberi kekuatan..

Kalau diikutkan due..saya hanya tinggal 11 hari lagi untuk bergelar ibu..tapi pelbagai kemungkinan boleh berlaku dalam masa 11hari..doakan agar saya dan baby selamat..doakan baby sempurna dan sihat..keterujaan untuk bergelar ummi ni bercampur baur dengan ketakutan nak besalin..doakan segalanya dimudahkan oleh Allah..

Setakat ni dulu coretan saya..moga bertemu di lain entry..hehe..doakan segala urusan saya dimudahkan Allah..ameen..

Moga Ramadhan kali ini memberi lebih makna kepada kita..bersama2 kita berbuat kebaikan dan meningkatkan pahala..Salam Ramadhan Kareem..

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Kevin Dooley