Sunday, November 21, 2010

happy 2nd anniversary

Assalamualaikum..

20 november 2008 ~ 20 november 2010..maka genaplah usia pernikahan kami mengemudi rumah tangga berasama-sama selama 2tahun..heh..baru 2tahun :)


doakan agar sakeenah,mawaddah wa rahmah senantiasa mengiringi bait muslim yg kami bina ini..doakan agar saya mampu menjadi setabah hajar..sehabat khadeejah..dalam menempuhi liku-liku kehidupan ini..

dan anniversary tahun ni..
`lebih special` sebab kami sambut kat hospital tabarak di abas el-aqad sebab ulya masuk ward sejak 19 nov hari tu.maka segala haflah yg dirancang sejak awal terpaksa dibatalkan..doakan kesihatan yg baik buat buah cinta kami `ulya nur qaisara..moga membesar menjadi mujaheedah yg mengembalikan kegemilangan islam..ameen






khas buat suamiku tersayang..

suamiku..

maaf andai aku tidak seperti yg kau duga
sering berkeluh kesah dan meluah rasa..
kerna aku wanita biasa..
yg belajar menjadi seorang mujahidah..


suamiku..

maaf andai aku isteri yg kau nikah..
tidak sempurna seperti Khadeejah..
tidak juga setaqwa Aisyah..
tidak pula sehebat Fateemah..
kerna aku hanya wanita biasa..
yang punya cita-cita menjadi solehah..

suamiku..

pernikahan ini..
mengajar kita tanggungjawab bersama..
aku menjadi tanah..dan engkau adalah langit penaungnya..
aku menjadi ladang tanaman dan engkau adalah pemagarnya..
aku adalah murid dan engkau adalah mursyidnya..
aku ibarat anak kecil..dan engkaulah tempatku bermanja..
saat aku menjadi madu..maka teguklah ia sepuasnya..
dan tika aku menjadi racun..maka engkaulah penawar bisanya..
dan aku..ibarat rusuk yg bengkok..
maka berhati-hatilah engaku meluruskannya..

suamiku..

ku pohon sabar darimu..
dalam mendidikku dan mentaatimu..
agar aku redup dibawah payungmu..
agar aku terang dibawah sinarmu..
agar aku mekar dalam cintamu..
agar kita bisa bersama-sama
berteman hingga ke syurga

salam sayang..

isteri yg kau nikahi keranaNya..


moga bahagia mengiringi kami hingga ke syurga!


0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Kevin Dooley