Sunday, September 6, 2009

masih sabar menanti

Salam ramadhan buat semua..

Alhamdulillah..sedar tak sedar kita da pun masuk pada ramadhan ke 17..hari di mana mukjizat teragung diturunkan sebagai panduan buat kita..Alhamdulillah jugak kerana setakat ini, saya masih diberi kekuatan untuk meneruskan ibadah puasa walaupun hanya menunggu hari..terima kasih buat anak ummi yang sabar n turut sama berpuasa..moga dengan keberkatan ramadhan..anak ummi mampu menjadi srikandi sejati..yang mampu menggoncangkan dunia..ameen..

Dalam menghampiri hari2 ramadhan..semakin dekat saya dengan due yg ditetapkan..dan semakin banyak soalan dari sahabt2 yg bertanya soalan cepu emas..antara soalan yg paling femes..atip xbesalin lagi ka??ulya tak kuaq lagi ka??Dah penat rasanya jawab soalan2 mcm ni..huhu..bilala anak ummi ni nak keluaq..doakan moga proses kelahiran nanti dipermudahkan..ameen..

Selalunya orang cakap..bila mengandung ni kebanyakannya tak ikut tarikh due..mesti awal seminggu or 2minggu..tak pun kita akan ikut kebiasaan mak ataupun kakak2 kita..hmmm..dalam kes saya ni..memang dah lari jauh sangat dah..mak saya besalin mesti pada minggu ke 37 or 38..tak pernah kami 6 beradik lebih dari minggu tu..kakak saya pulak waktu besalin dulu..awal 2minggu..maknanya dia besalin pada minggu ke 38..tapi saya??huhu..da nak cukup 40minggu dah..tapi anak ummi ni tak tunjukkan tanda2 nak melihat alam pun lagi..doakan agar urusan saya dipermudahkan,baby selamat dan sempurna ya..

31 ogos hari tu..saya da sakit n baby pon tak banyak bergerak..saya pon da semakin risau..da ingatkan ulya nak jadi anak merdeka..hehe..sebab waktu tu pun baby dah minggu ke 38..tapi bila pegi check up dr. kata rahim masih belum bukak lagi..n keadaan baby pon ok..alhamdulillah..maknanya belum nak besalin lagi la..hehe

pastu bila sembang2 dgn abu `ulya..kot2 anak ummi n abi ni nak keluaq nuzul quran kot..17 ramadhan..hmm..tapi setakat saya tulis entry ni..masih belum ada apa2 tanda..saya hanya berserah pada Allah untuk menetapkan segalanya..sebab saya yakin apa yg Allah aturkan untuk saya n baby adalah yg terbaik..saya cuma berdoa agar baby selamat dilahirkan dalam keadaan sempurna dan sihat..

Sebenarnya..perasaan saya ketika ini hanya Allah yg tahu..hanya tinggal 3hari lagi tarikh due..kalau saya besalin sebelum atau pada tarikh yg ditetapkan..alhamdulillah..saya mungkin terlepas dari berhadapan dengan risiko..tapi kalau over due..pelbagai masalah lain yg akan timbul..dr. cakap,dr. akan beri tempoh seminggu lagi selepas tarikh due..kalu xda apa2 tanda juga..mungkin akan induce..huhu..seperti yg kita tau..kalau bersalin normal pon da sakit..inikan pulak bila induce..majoriti yg penah induce cakap kesakitannya memang amat2 dasyat..yela..benda paksaan dan benda yg natural..mesti ada perbezaan kan..doakan moga saya dapat besalin secara normal..

Selain dari masalah tu..baby jugak berhadapan dengan pelbagai risiko bila overdue..saya kena lebih berhati2..sekarang ni pun..setiap kali baby gerak..memang akan ditanda..nak cukupkan bilangan gerakan baby setiap 12jam mesti lebih dari 10 gerakan untuk pastikan baby xda masalah dalam kandungan..doakan baby selamat n sihat..jauh dari perkara2 buruk..

Akhir kalam..saya mengharapkan agar anda yg membaca entry ni mendoakan keselamatan saya dan baby..doakan urusan saya dipermudahkan..dan moga baby saya selamat dilahirkan dalam keadaan sihat dan sempurana serta menjadi anak yang solehah..moga dengan iringan doa kalian..dapat melancarkan segala urusan saya..

Buat sahabat2 saya dan yang pernah mengenali saya..maafkan segala salah silap saya..halalkan makan dan minum saya..dan kalau ada hutang yang saya terlupa atau masih belum jelaskan..bleyla mintak ya..doakan segala urusan saya dimudahkan..salam ramdahan buat semua..;)

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Kevin Dooley